كوبيسم درتصويرسازي


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 18
:: بازدید ماه : 30
:: بازدید سال : 101
:: بازدید کلی : 5819

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

كوبيسم درتصويرسازي
یک شنبه 9 خرداد 1395 ساعت 7:51 | بازدید : 96 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

عنوان كوبيسم را نخستين بار يك منتقد هنري براي آثار پل سزان انتخاب كرد. آثاري كه بيشترچون مكعب ها و حجم هاي هندسي سوار بر يكديگر جلوه مي كرد. پل سزان همواره از بازنمايي طبيعت به كمك استوانه ، كره ومخروط سخن گفته بود و همين موضوع ، پايه ي كار هنرمندان كوبيست قرار گرفت . پابلو پيكاسو و ژان گري از نخستين هنرمندان كوبيست به شمار مي روند و بعدها فرناندولژه ، پي يت موندريان و ديگران نيز به آن ها پيوستند .

- پيكاسو و براك ، هر دو كوشيدند تا در ميان سطوح متوازي و متقاطع كه از تحليل ذهني اشياء به دست آمده بود ، نوعي هماهنگي ظاهري و مستقل از مضامين تابلو ايجاد كنند . هر چه قدر كه توجه آن ها به هماهنگي و تركيب سطوح بيشتر مي شد ، موضوع اصلي تابلو كمتر فرصت خودنمايي پيدا مي كرد . شيوه ي هنرمندان كوبيست بعدها توسط هنرمندان كودگرا (آنفانتيليست) و انتزاع گرا (آبستركتيويست ) ادامه يافت . روش هايي كه درآن ها آخرين نشانه هاي حضور واقعيت نيز به كلي كنار گذاشته شد و هنر تجريدي در نهايت به نمايشگاهي براي انديشه هاي شخصي هنرمند تبديل شد . كوبيسم به شكل ساده شده و كودكانه در آثار برخي از تصويرگران برجسته ي جهان به چشم مي خورد. وايلداسميت و پل راند درآثارتصويري شان براي كودكان از كوبيسم بهره گرفته اند . لئوليوني با به كارگيري روش كلاژ در تصويرگري كتاب هايي چون تكه كوچولو و سويي مي با استفاده از رنگ هاي درخشان و فرم هاي هندسي ، تصويرهايي پديد آورده كه به فراخور متن شكل گرفته است . سبك كوبيسم بيش از آن كه خود مستقيما در تصويرگري كتاب هاي كودكان نقش داشته باشد ، درتاثير گذاري براي شكل گيري سبك هاي ديگر نقش دارد.



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: